מדוע תפוחי אדמה רקובים מזיקים לרווחה?

תפוחי אדמה רקובים




תפוחי אדמה רקובים ורעילות תפוח אדמה הם תוצאות הפרסום בפקעות של פטריות פתוגניות או מיקרו אורגניזם. שגיאות שנעשו במהלך שתילה, גידול, קצירה ואחסון תפוחי אדמה תורמים להתפרצות המהירה של מחלות ואובדן יבולים. ניחוח תפוחי אדמה רקובים מגעיל ומעורר ריקבון של ירוקים שכנים. עם זאת, בסיוע אמצעי מניעה פשוטים לתפוחי אדמה רקובים ולהירקבוב המוני של פקעות ניתן למנוע את הפגיעה.









מדוע תפוחי אדמה רקובים מסוכנים לבריאות?
מדוע תפוחי אדמה רקובים מזיקים לרווחה?



מוקדם יותר מאשר לעבור לתיאור כלשהו, ​​אנו הולכים לפשר את היעדים שלנו עליהם נתמקד במאמר זה "מדוע תפוחי אדמה רקובים מזיקים לרווחה." 



  1. מהן תוצאות ההרעלה של תפוחי האדמה הרקובים?

  2. תפוחי אדמה רקובים יכולים לגרום לך להיות חולה?

  3. סיבות שונות לחלוטין לתפוחי אדמה רקובים.

  4. תופעות לוואי לא רצויות של תפוחי אדמה רקובים,

  5. כיצד ניתן להגן על תפוחי אדמה מפני ריקבון באחסון?


מהן תוצאות ההרעלה של תפוחי האדמה הרקובים?



תפוחי אדמה רקובים כוללים כמה אלקלואידים רעילים, בעיקר סולנין וכאטין, אולם בדרך כלל מבושלים בדרך כלל ב -170 מעלות צלזיוס, חומרים רעילים יתפרקו.

תפוח האדמה משלב בתוכו סולנין, חלק ההרעלה הוא סולנין, המכונה לעתים קרובות רעלן תפוחי אדמה, אולם חומר התוכן שלו רדוד (0.005% - 0.01%), שאינו מספיק כדי לעורר הרעלה. עם זאת, בתפוח אדמה רקוב, חומר התוכן של סולנין בתוך הקלעים והניצנים עשוי להיות מוגזם כמו 0.3% - 0.5%. גוף אנושי בריא ברגע שנבלע 0.2-0. ארבעה גרם סולנין עלולים לגרום להרעלת תפוח אדמה מונבטת.



תפוחי אדמה רקובים יכולים לגרום לך להיות חולה?



הרעלת תפוח אדמה רקובה מתרחשת שעתיים עד ארבע שעות לאחר הצריכה. היעילות היא: 

תחושת גירוד או צריבה ראשונה בגרון, 

צריבה או כאב בבטן העליונה, 

סימנים במערכת העיכול הדומים לבחילה, הקאות, שלשול; 

הרעלה עמוקה עלולה לעורר התייבשות, חוסר איזון אלקטרוליטים ומאמץ דם כתוצאה מהקאות ושלשולים קיצוניים, בנוסף, בדרך כלל מלווה בסחרחורת, כאב ראש, הפרעה תודעתית עדינה וכדומה, נסיבות קיצוניות בנוסף לתרדמת ועוויתות, וכן פטירה אחרונה כתוצאה מאי ספיקת לב כלילית, שיתוק אמצעי נשימתי.



ההבדל בין הסיבות להירקבון תפוחי אדמה



מדוע תפוח אדמה נרקב מייד לאחר הקטיף, מדוע הוא מתחיל להירקב רק בסיום האחסון? התשובה היא פשוטה - הרקב ניתן לייחס למספר סוגים של זיהום.


נרקב תפוחי אדמה על ידי זיהומים חיידקיים



המחלה משפיעה על פקעות, גבעולים, עלים וסטולים. כאשר הפקעת נמוכה יותר נראה ריקבון שנמצא מעבר להיקף. המחלה נפוצה והורסת כמחצית היבול. פקעות מושפעות יכולות להעביר את המחלה במשך מספר דורות ללא סימני חוץ. אות תכונה הוא ריר צהבהב מסוים, המופרש על ידי חתיכת עלים נופלים, הגידולים מפתחים גמד. המחלה מתפשטת בעת הקטיף בדרך של פגיעה בנקבוביות ועור הפקעות.


נרקב תפוחי אדמה על ידי חיידק חום (מחלת הסגר)





ריקבון תפוחי אדמה חום הורס עד 70% מהיבול באומות האלה את המקום בו הוא משותף. מאז 2011 התגלה הסוכן הסיבתי למחלה על ארוחות תפוחי אדמה מארצות החום. זיהום מתרחש באמצעות מערכת הבסיס. האות העיקרי הוא קמילה פתאומית של עלים, ענפים ושל הצמח כולו. הפקעת משחיקה ומרככת את טבעת כלי הדם. לאורך האחסון הופכת העיסה לריר כהה.

נרקב תפוח אדמה



ריקבון תפוחי אדמה מתפשט תוך זמן קצר כשהוא נשמר בחדר חום ולח עם זרימת אוויר לא מספקת. ריקבון רטוב - חודר פקעות בדרך של חתכים, שריטות או סדקים בתוך הקליפה שקורים כאשר תפוחי אדמה מושפעים מסוגים שונים של גלד.


ריקבון יבש של תפוחי אדמה



פוסריום ( ריקבוב יבש) היא מחלה המתפתחת לאורך אחסון פקעות. ריקבון יבש של תפוחי אדמה משפיע על פקעות בתוך התחום, אולם המחלה נראית אך ורק לאורך כל האחסון. ראשית נראים עליהם קפלים שחומים-אפרפרים, ואז בשר תפוח האדמה הופך לחופשי. ובסופו של דבר, הרקמה מתייבשת, חללים עם mycelium פלאפי נראים בפנים. תפוחי אדמה של פוסריום הנמצאים באחסון מועברים אך ורק לפקעות עם קליפות שבורות.


רקבון מאוחר נרקב של תפוחי אדמה



יתכן שייקבע שבר מאוחר על ידי מראה כתמים חומים ומטושטשים על העלים הגבוהים יותר, הנראים דרך סגירת החלקים. הצמח קמל או נרקב, תוך הסתמכות על האקלים. הפקעות צומחות להיות מזוהמות דרך מרווח ההתפתחות; הכתמים עליהם הם בצבע חום-אפור, בקושי מדוכאים, צפופים. ללא אמצעי הגנה, שחרור מאוחר בשלושה שבועות יכול להרוס את משמעת תפוח האדמה השלמה שלך. אם לא תשמיד מייד את השיחים המושפעים העיקריים, הוא יסכל את האתר כולו. 

הטכניקה הטובה ביותר להילחם בחומר הגורם למחלה היא ריסוס שתילי תפוחי אדמה עם תשובה של 2% משילוב בורדו;


טבעת תפוחי אדמה רקוב 





פקעת מחוגרת טבעת צהובה גדולה של רקמות מזוהמות. המחלה מזיקה כתוצאה מכך שפקעת חולה אינה מסוגלת להבדיל מבעיה בריאה. כתמי עיסת רקובים נראים אך ורק על התחתון של תפוחי האדמה.

תופעות לוואי לא רצויות של תפוחי אדמה רקובים 





צריכה סבירה אינה מזיקה ושימוש קיצוני עלול לגרום למספר השפעות שליליות, יחד עם: 

  • יש לאכול תפוחי אדמה נכונים מכיוון שתפוחי האדמה ההופכים ללא מנוסים עם ניצנים מסוימים נושאים כמה רעלים אשר עלולים שלא להיפטר מהם ויעוררו כאבי בטן והקאות ושלשולים. 

  • הם מכילים חלבונים מסוימים שעלולים בדרך כלל לעורר תסמיני אלרגיה ובחילה. 

  • עדיף להרחיק מלקיחתם עם תרופות נוגדות קרישה שכן נטילתם עם תרופות אלו עלולה לגרום לדימום וחבורות.


להגן על תפוחי אדמה מפני ריקבון באחסון



פטריות פתוגניות ממשיכות להישאר במאגר גם לאחר הוצאת כל תפוחי האדמה. בשל עובדה זו, מוקדם יותר מהנחת יבול חדש לאחסון תפוחי אדמה, המרתף מולבן בסיד ונחושת גופרתי, וכל הארונות ומכלי האריזה מחוטאים בתשובה של אשלגן permanganate. כדי לחסל טחב.

Comments

Popular posts from this blog

שיטות קלות להשתמש בציפורן להפחתת משקל בגישה המפתח

יתרונות הרווחה של תותים - מלכת הפירות